Vilka vi är.

Vi har funnits på Limhamn och bedrivit verksamhet sedan 1881. Men det är inte verksamheten eller byggnaden som ytterst definierar vilka vi är. Vi är en levande gemenskap som identifierar oss utifrån vem vi tillhör, nämligen Jesus. För oss är han inte en död historisk person utan uppstånden och levande.

Vår vision.

För kyrkan är alltid Jesus vår vision och mål. Men vi tror också att Gud har gett Wesleykyrkan en unik identitet och vision för vår plats och tid. Denna hoppas vi genomsyrar våra verksamhet och gemenskap. Här kan du läsa om den.

Vår tro.

Vi är en del av den världsvida kyrka. Vi delar de mest centrala delarna av tron tillsammans med kyrkan i hela världen och genom historien. Läs nedan om de bekännelser vi står på.

Vår historia.

Våra historia på Limhamn går tillbaka till 1800-talet och två olika församlingar. Men berättelsen börjar inte där utan i ett historiskt skede som till slut nådde Limhamn och resulterade i det som idag är Wesleykyrkan.

Vårt samfund.